Caffé Barbera
1870 óta fennálló családi vállalkozás
A Barbera 1870 óta megbízhatóan szolgálja ki a kávékedvelőket aromás, eredeti olasz kávéival. Minden egyes csésze italban több mint 145 év hagyománya sűrűsödik, gazdag aromával és frissítő, kellemes ízekkel kényeztetve az érzékeket. A Barbera széles termékkínálata az ízváltozatokon alapul, a belőlük készült italok azonban nem csupán egyszerű főzetek: bennük van az a meggyőződés, hogy a kávék világában a kiválósághoz nem elegendő az ízek és aromák bársonyos harmóniáját létrehozni.
Hogyan kezdődött?
A kávé évszázadok óta az inspiráció, a melegség, az energia, a világos gondolkodás és egyúttal az élet közösségi élvezetének forrása mindazok számára, akik kedvelik határozott ízeit és gazdag aromáit. 1870-ben, Dél-Olaszországban történt meg azonban, hogy az igazán tökéletes kávét – a Cafè Barbera®-t – megalkotta a vállalat alapítója, Domenico Barbera, megnyitva első kávézóját és nap mint nap szenvedéllyel és elkötelezettséggel felszolgálva frissen pörkölt kávéit a vendégeknek.Több mint 145 év elteltével a Cafè Barbera Vállalat öröksége a legrégebbiek közé tartozik Európában, amelyet a Barbera család öt generációja vitt tovább, és amelyben a prémium minőségű, eredeti olasz pörkölt kávékat kínáló hagyományos olasz kávézók létrehozásának nagyívű víziója öltött testet. Kávépörkölő mestereik továbbra is a világ hét legfinomabb kávéját pörkölik fajtánként, s ezekből állítják össze eredeti receptjeink szerint a különleges keverékeket.
A történet folytatódik
A Cafe Barbera Franchises hálózat ennek a több mint 145 éves, tökélyre fejlesztett hagyománynak és a Barbera család öt generációján át ívelő életszeretetnek a kifejeződése.
Aki belép a Café Barbera olasz kávézókba, a múltba csöppen vissza: komótosabb élettempót, a részletekben rejlő, de egyszerűbb dolgok – mint például az egészséges és friss ételek, a család, a barátok – újrafelfedezésének lehetőségét éli át. És természetesen mindehhez ott a kávé, melynek minden egyes csészéjét saját kezűleg készítik olyan baristák, akik elsajátították az alapító, Domenico elveit: az eredeti olasz eszpresszó tiszteletét és szenvedélyes szeretetét. Étlapunkon olasz ihletésű paniniszendvicsek, mediterrán jellegű saláták, reggelire könnyű croissant-ok, görög és olasz sajtok, öntetek, friss zöldségek, sütemények, fűszerek és más ízesítők szerepelnek.
A Café Barbera Franchises az eslő ilyen üzlet 2004-es megnyitása óta is folyamatosan őrzi a vállalat szellemiségét és hagyományát, amelyek a tökéletes olasz eszpresszó minden egyes csészéjében megjelennek. Célunk, hogy különleges termékminőségünkkel és a felszolgálás kiválóságával a múlt szépségét idéző, élvezetes élményt nyújtsunk vásárlóinknak.
A „kávémágus” és az olasz álom
A Caffè Barbera története 1870-re nyúlik vissza, amikor Domenico Barbera letelepedett Dél-Olaszországban, és egy kis kézi pörkölővel felszerelkezve elindította vállalkozását. A „kávémágus” az észak-olaszokra jellemző alapossággal fogott az üzlethez, és csak később tette magáévá a kultúrákat ötvöző mediterrán vonásokat. Első pörkölőgépe, a Tornado – amely Barbera úr büszkesége és öröme volt –, 30 kilogramm kávé pörkölését tette lehetővé. Bár a mester váratlanul, még fiatal korában elhunyt, tudását és szenvedélyét továbbadta gyermekeinek, s ez a mai napig is él a nevét viselő családi vállalkozásban.
1920: Második generáció: a pörkölt kávétól a márkatermékekig
Antonio Barbera, Domenico egyik fia folytatta a családi vállalkozást: a minőség, az erőforrások megfelelő menedzselése és a márkaépítés az első és a második világháború előtti időkben Dél-Olaszország legkedveltebb termékévé tették a Barbera kávét. Még a két világégés sem tudta megakadályozni az álmok valóra válását.
1947: Harmadik generáció: hálózatépítés minden mennyiségben
Eljött az ideje, hogy Antonio – fiával, Letterióval karöltve – megnyisson egy újabb Caffé Barbera-üzletet Nápolyban, a kávé történelmi és tradicionális hazájában (mind a híres „Caffè Letterario Liberty” kávézó, mind a nagy népszerűségnek örvendő, szinte rituális „caffè sospeso”, azaz az adományként, mások által előre kifizetett és a szegények által ingyen elfogyasztható kávé intézménye jól példázza, mennyire mélyen gyökerező eleme a kávé a nápolyi mindennapoknak). Az évtizedek során számos kiemelt kockázatvállalást megelégedettség és siker követett. Négy év elteltével Letterio raktárat nyitott Milánóban, és szerteágazó hálózatot hozott létre Olaszországban – így a híres Barbera kávé kezdett mindenütt ismertté és kedveltté válni.
1953: Negyedik generáció: kutatás és fejlesztés
1953 a kézműves és az ipari termék-előállítás összekapcsolódásának éve volt, melyet a minőség-ellenőrzéstől a gépek fejlesztésén át az új termékcsaládok bevezetéséig ívelő új vezetési felfogás is kísért. Carmelo Barbera, aki a New York-i Columbiai Egyetemen diplomázott élelmiszer-technológia szakon, a gyártási folyamatok javítása érdekében létrehozta a cég első vegyelemző laboratóriumát. Egyszerű megérzés volt? Igen. Hozott valamilyen változást? De még mennyire! A Barbera kávéról nemzetközi szakmagazinokban és más újságokban is gyakorta cikkeznek.
1982: Ötödik generáció: a nemzetközi és díjnyertes márka
A Tris Coffee védjegy megvásárlásával a Barbera Coffee vállalat országos piaci előnyre és nagyobb piaci részesedésre tett szert. 2002-ben megalkotta 18-féle kávéitalreceptből álló „menü”-jét, a következő évben pedig újabb üzleteket hozott létre, megismertetve magát szerte az országban és a világon. Ezekben az években a Caffè Barbera nemzetközi szinten is jelentős növekedést ért el, kiterjesztve hálózatát az egész földgolyón, mára pedig termékeit Olaszországon kívül 5 kontinens több mint 55 országában forgalmazza. A vállalati formát 1978-ban vette fel. Kávéja kiváló minőségéért a Barbera család számos díjat nyert, bár a legnagyobb és legértékesebb elismerést azok a vásárlói jelentik, akik a világ minden tájáról a Barbera termékeit választják mindennapjaik kávéjául.
2014: Hatodik generáció: világforgalmazás
Elio és ifj. Enrico a márka országos és nemzetközi bővítéséért felelnek, az új piacokra és üzleti lehetőségekre összpontosítva. Ők irányítják a webes és a közösségi médiabeli marketingtevékenységet, illetve koordinálják a családi márka termékeinek megújítását a Barbera értékeinek megőrzésével.